Domů Hubnutí Jak si užít Vánoce naplno i v redukci

Jak si užít Vánoce naplno i v redukci

Pustili jste se do diety a nechcete si svou snahu pokazit ani blížícími se svátky? Poradíme vám, jak si užít Vánoce naplno, a to i v redukci. Zaměřte se na pravidelnost v jídle, vyzkoušejte pravidlo 80 na 20 a dopřejte si pravidelný pohyb. Věřte, že s těmito radami vás ručička na váze nepřekvapí ani po Novém roce.

Strava je základ

Určitě už jste nesčetněkrát slyšeli, že strava je základ hubnutí. Pokud patříte mezi odpůrce cvičení, zkuste se na začátku soustředit hlavně na správné jídlo. Je na vás, zda si necháte sestavit jídelníček na míru, vysadíte sladkosti, polotovary a smažené pokrmy nebo každou svou porci zmenšíte například na 150 gramů pokrmu, a to pětkrát denně. Čím víc se zaměříte na správnou stravu, tím rychleji bude ručička na váze klesat a vy najednou zjistíte, že ani cvičení už pro vás není problém. Postupnou změnou začnete cítit, že cvičení půjde ruku v ruce se zdravým jídelníčkem.

Cvičení vás bude bavit

Vyberte si takové cvičení, které vás bude bavit. Nemusíte o Vánocích běhat v zasněžené krajině a riskovat uklouznutí na zmrzlé zemi. Vyzkoušejte běžecký pás v pohodlí svého domova. Pokud doma nemáte žádné cvičební pomůcky, Vánoce jsou ideálním obdobím, kdy je můžete dostat od partnera nebo od svých blízkých. Bavit vás budou i lekce jógy nebo pilates. V tomto případě vám postačí podložka na cvičení a pohodlné oblečení. Pro posilování celého těla se hodí také závěsný TRX systém, bosu a činky různých velikostí a váh.

Zlaté pravidlo 80 na 20

Zkuste si i přes redukci užít Vánoce naplno podle jednoduchého pravidla. Jedná se o rozložení jídla 80 na 20. Tato čísla znamenají procenta jídla, která sníte. 80 % jídla by mělo být zdravé, vyvážené a pestré. Zbývajících 20 % může být méně zdravé jídlo a malé jídelní hříchy. Sem patří třeba ranní vánočka na štědrý den, smažený kapr nebo třeba domácí bramborový salát s majonézou. Pokud i v redukci zhřešíte a dáte si takzvané „cheat meal“, zkuste si ho užít naplno a hlavně si ho nevyčítejte. Když budete jíst většinu času správně a pravidelně cvičit, věřte, že se jeden menší nezdravý pokrm na váze neprojeví.

Musíte si přečíst