Cyklistika a výlety na kole by měli být příjemnou zábavou, sportem a aktivitou, na kterou se budete těšit. Občas se může stát, že vás problémy s kolem pěkně potrápí. Víte, jaké jsou nejčastější chyby, které při péči o své kolo děláte?

Nedostatečná kontrola kola

Jízdní kolo si zaslouží vaši pravidelnou péči. Ať už se jedná o jarní, letní, podzimní nebo zimní údržbu, věřte, že v každém období je potřeba dávat na kolo pozor. Před každým vyjetím zkontrolujte, zda je kolo v pořádku, zda máte správně nahozený řetěz a myslete také na to, aby vám vždy fungovaly brzdy.

Kontrolujte také pravidelně opotřebení jízdního kola a v případě potřeby si kupte nové silniční kolo, které vám umožní opět sportovat a používat kolo jako pohodlný a ekologický dopravní prostředek.

Vady drobných součástek

Při kontrole kola si můžete všimnout stavu drobných součástek. Sem patří například duše a pláště, například horského nebo trekového kola. Dále pak lanka brzd, měničů, brzdové špalíky a podobně.

Pokud si budete kupovat nové jízdní kolo, tak si rovnou pořiďte také mazací oleje nebo mycí prostředky na kola. Nebojte se investovat ani do základní sady nářadí, náhradní duše nebo pumpičkou na cesty.

Problémy s brzdami

Častým problémem silničních a horských kol bývá opotřebení brzdových špalíčků a nefunkčnost brzd. V takovém případě byste měli brzdy vyměnit. Opotřebení brzd závisí nejen na pravidelné kontrole jízdního kola, ale také na stylu jízdy konkrétního cyklisty.

Defekt pneumatiky

Mnohem častějším problémem jsou pak defekty pneumatik. Pneumatiku na jízdním kole může proříznout ostrý předmět na cestě, nerovná plochá a silný náraz kolem nebo starší a opotřebovaná duše. Pokud máte problém pneumatiku na svém silničním jízdním kole vyměnit, nebojte se obrátit na servis nebo na prodejce, který vám poradí a krok za krokem vás navede tak, abyste tuto opravdu na svém kole zvládli bez problémů.

Přetržený řetěz

Posledním, vcelku častým problémem je také přetržený řetěz. Tento problém se může stát téměř komukoliv, může se jednat o technickou vadu kola, agresivní styl jízdy nebo již dříve poškozený nebo opravovaný řetěz. V některých případech se dá řetěz ještě spravit, někdy je potřeba jej celý vyměnit.