Domů Domácnost Interiéry Na věku nezáleží. Buďte fit ve dvaceti, třiceti i čtyřiceti

Na věku nezáleží. Buďte fit ve dvaceti, třiceti i čtyřiceti

Každá žena by o sebe měla pečovat bez ohledu na věk. Poradíme, jaké jídlo a pití vám v tom pomůže, když je vám 20+, 30+ i 40+ let. A rovnou vám dáme jeden univerzální tip: dopřejte si dostatek kvalitního spánku. Budete zdravější, krásnější a lépe odoláte stresu.w5KN-8zFM9HQNFMY9zEonWNG-Dky2qrNr7x5CeEahOTg_KOC-sDECrjvgnHEe4794Qeaie8

20: myslete na budoucnost

Věk okolo dvaceti let charakterizuje především zábava, ponocování a také to, že vaše tělo vydrží téměř vše. Můžete jíst a pít co chcete a na vaší linii a pleti se to skoro neprojeví. Tento stav ale rozhodně nebude trvat věčně, proto se snažte co nejdříve osvojit správné návyky.

Jezte dostatek ovoce a zeleniny a stravu bohatou na omega-3 mastné kyseliny, které vám pomohou zvládnout náročný životní styl. Pijte hodně čisté vody a nepřehánějte to s alkoholem a kofeinem. Vždy také dbejte na to, abyste chodila spát odlíčená. Důležitý je i dostatek spánku. Bez něj vaše pleť rychleji stárne.

30: dávejte pozor na stres

Nejspíše už chodíte do práce a máte děti. Navíc se chcete stýkat s přáteli a věnovat se volnočasovým aktivitám. Máte toho zkrátka hodně, a proto potřebujete stravu bohatou železo, které pomáhá zvládat stres. Plodiny bohaté na antioxidanty zase zpomalí stárnutí pleti a bojují proti rakovině.

Do svého programu také zařaďte pravidelné relaxační cvičení, jako je jóga nebo pilates. Báječně se zklidníte a uvolníte namáhaná záda. Nezapomínejte ani na 7-8 hodin spánku denně. Nevyspalé se vám během dne budou povinnosti plnit hůř a kruhy pod očima a povadlá pleť vám na náladě rozhodně nepřidají.

40: nepodceňte první zdravotní problémy

Ve čtyřiceti letech už se metabolismus zpomaluje a naopak stoupá cholesterol. Jezte proto dostatek vlákniny a potraviny bohaté na draslík. Začněte také myslet na své kosti a dopřejte jim zvýšené množství vápníku. Bez výčitek si jednou za čas dopřejte sklenku červeného vína – funguje jako prevence kardiovaskulárních chorob, cukrovky a navíc je plné antioxidantů.

Dále pokračujte v lekcích jógy nebo vyzkoušejte tai-či. Pokud ráda chodíte, pořiďte si speciální hole na nordic walking. Zapojíte všechny svaly a hubnutí půjde snáz.

Zvažte také nákup kvalitní matrace, která bude perfektní oporou pro vaši páteř. Zbavíte se tak bolestí zad nebo jim předejdete. Doporučujeme například luxusní matrace Curem s vynikajícími ortopedickými vlastnostmi a vysokou prodyšností. Na model Curem C 4500 se nyní vztahuje akce 1+1 zdarma, takže jednoduše vybavíte celou ložnici a navíc ušetříte.

Předchozí článekDům kultury Ostrava
Další článekZdravá snídaně

Musíte si přečíst