Domů Domácnost 2 rychlé a zdravé školní svačiny pro děti

2 rychlé a zdravé školní svačiny pro děti

Začátek školního roku, školní povinnosti, kroužky a zkrátka ten klasický „šrumec“. Děláte všechno proto, abyste se o své ratolesti co nejlépe postarali, ale máte pocit, že vám zhruba po dvou týdnech od začátku školního roku dochází inspirace na svačiny do školy?

Co byste měli vědět?

Svačina tvoří jakožto samostatné denní jídlo zhruba 10 – 15 % denního příjmu. Nikdy by se tedy neměla zaměňovat se snídaní. Vaše dítko by se správně mělo ráno před odchodem do školy nasnídat a zároveň mít nachystanou s sebou do školy dopolední svačinu a pití. Pokud jde vaše dítko rovnou ze školy na kroužek, potřebuje s sebou ještě odpolední svačinu.

Nejdůležitější zásadou je, aby součástí svačin nebyly sladkosti a nezdravé tučné mlsání, ale ovoce a zelenina. Pozor zkrátka na potraviny a výrobky s přidaným cukrem, emulgátory, tuky, velkým množstvím soli a podobně. K pití potom dětem dávejte čistou vodu nebo opět jen ochucené nápoje bez přidaného cukru. Stačí mít láhev na pití pro děti nebo obyčejnou plastovou láhev, plastové krabičky, igelitový nebo látkový sáček, pár nápadů, co připravit a je to.

Tvarohové pomazánky

Přemýšlíte, jak ozvláštnit svačinku, která ale přesto bude zdravá a chutná? Připravte si doma tvarohové pomazánky, které budete mít připravené v lednici – stačí jen vyndat a namazat. Do tvarohu stačí nakrájet třeba čerstvou pažitku nebo jiné bylinky, lehce osolit, promíchat a pomazánka je na světě!

Vezměte celozrnné pečivo, pomazánku na něj namažte, přidejte šunku, sýr a plátek ledového salátu a je to. Součástí každého jídla, by však měla být i vláknina – nejlépe v podobě ovoce či zeleniny. Přidejte dítku ke svačině i pomeranč, okurku nakrájenou na kolečka nebo třeba proužky papriky!

Tip: také vaše děti milují křížaly a jiné sušené dobroty z ovoce? Pak se vám bude hodit sušička ovoce – po létě jej můžete nasušit ve větším množství a pak jen stačí sáhnout do skladových zásob!

Kaše do skleničky

Má-li vaše dítko rádo kaši, není problém mu ji připravit i s sebou do školy. Vezměte bílý jogurt, zamíchejte do něj 3 lžíce pohankových vloček, kešu oříšky, med a čerstvé ovoce a další rychlá svačinka je na světě. Kaši dáte do skleněné dózy nebo do zavařovací sklenice, pečlivě utěsníte víčkem, ukrojíte plátek celozrnného pečiva a hotovo.

Musíte si přečíst