Proč se vyplatí investovat čas a zjistit k čemu je dobrá správa PPC kampaní? Především se díky této investici dozvíte o novém způsobu, jak generovat návštěvnost a s tím spojené obraty pro váš internetový obchod nebo projekt. Na konci tohoto článku už budete mít základní představu, k čemu vám může toto odvětví pomoci.

Jak můžeme definovat PPC kampaň?

Jde o reklamní činnost, která má jediný cíl. Oslovit potenciální zájemce s Vaší nabídkou. Toho dosahujeme pomocí pokročilých online nástrojů jako je například reklamní systém společnosti Google, který se jmenuje Adwords. Podobný nástroj najdeme i v lokálním jazyce od společnosti Seznam, který se jmenuje Sklik. Třetí možností, která je také velmi oblíbená a účinná, je platforma Business manager od internetového kolosu Facebook. Ten spojuje možnost propagace na největších sociálních sítích současnosti tedy Facebooku a Instagramu. 

Jakmile se rozhodneme propagovat naší činnost, můžeme si pomocí specializovaného nástroje vytvořit svojí první kampaň a ukázat ji světu. Nicméně PPC, tedy Pay Per Click reklama není jen o používání těchto nástrojů. Abychom dosáhli požadovaného výsledku, budeme potřebovat také kvalitní obsah, který budeme našim potenciálním zákazníkům ukazovat.

Co můžeme zařadit do této kategorie?

  • Grafiku.
  • Poutavé texty.
  • Video nebo fotografie.
  • Audio stopu nebo případně mix všech zmíněných prvků.

Jakmile vytvoříme hodnotný a srozumitelný obsah, můžeme jej nabídnout lidem. Nicméně než spustíme první kampaň měli bychom nejdříve pochopit našeho cílového zákazníka. To je velmi důležitý krok, protože je to stejné jako ukazovat míchačku na stavbu, maminkám na mateřské, pravděpodobně se nesetkáme s velkým úspěchem. Naším cílem je tedy vyselektovat určitou skupinu lidí, pro kterou bude naše sdělení vhodné.

Jak vyselektovat cílovou skupinu pro naší příští reklamní kampaň?

Vždy záleží, v jaké fázi podnikání nebo našeho projektu se nacházíme. Existují firmy, které už přesně vědí, jaký typ lidí u nich nakupuje a pak je tedy příprava každé kampaně o poznání jednodušší. Nicméně můžeme být na začátku naší cesty a v takovém případě se rozhodně vyplatí nejdříve trochu zapřemýšlet, než vložíme první peníze do reklamního systému.

V reklamní praxi se používá termín persona. O co jde? Jde o vytvoření imaginárního ideálního zákazníka, který si pravděpodobně bude chtít koupit naše služby nebo produkt a je typický pro naší aktivitu. Taková persona by měla co nejdetailněji vystihovat našeho zákazníka. Ptáte se, co všechno do tohoto popisku patří? Správná persona nebo také avatar by měl mít následující parametry:

  • Příslušnost k určité národnosti.
  • Jazykovou vybavenost v jazyku naší reklamy.
  • Zařazení do určité ekonomické příjmové kategorie.
  • Detailní popis zájmů, oblíbených značek a předvídatelného chování.
  • Samozřejmostí je také určení věkové skupiny, pohlaví a v některých případech i etniky.
  • Dále nás bude zajímat, na jakém zařízení se bude zákazník koukat na naše sdělení.

Tyto parametry nám pomohou získat určitou představu s kým vlastně chceme dělat obchod. Jakmile máme hrubou představu o tom, koho chceme oslovit, přichází čas na další důležitý krok celého reklamního řetězce. A tím je testování!

Proč musíme nejdříve testovat naší cílovou skupinu?

V reklamě platí, že co jsme neotestovali, to nevíme. A my potřebujeme vědět, jelikož veškeré pokusy jsou velmi nákladné a naším cílem je přece peníze vydělávat, ne o ně přicházet domněnkami. Jakmile známe své publikum a zároveň víme, která reklamní sada bude nejspíše fungovat, můžeme do naší kampaně začít investovat seriózní peníze. Nicméně než se tak stane, je dobré teprve zjistit, jestli je naše sdělení srozumitelné a lidé na něj reagují podle našeho reklamního cíle.

Tím může být například kliknutí na určitý odkaz nebo přidání zboží do košíku. Když získáme jistotu co platí, můžeme spustit kampaň s vyššími rozpočty. Do této chvíle má cenu investovat pouze pár set korun denně, abychom zjistili, jak lidé reagují.

A jaké jsou vaše zkušenosti s placenou reklamou? Napište nám komentář!